وبلاگ موفقیت

موفقیت های بزرگ در زندگی و بهبود سبک زندگی و کسب و کار

وبلاگ موفقیت

موفقیت های بزرگ در زندگی و بهبود سبک زندگی و کسب و کار

  • ۰
  • ۰

استرس چیست و راه های کاهش و درمان آن چگونه است

استرس ، در شرایط روزمره، احساساتی است که مردم هنگام تلاش برای رسیدن به خواسته ها دارند.

این خواسته ها می تواند به امور مالی، کار، روابط عاطفی و شرایط دیگر مربوط باشد، اما هر چیزی که یک چالش واقعی یا درک شده یا تهدید به سلامتی فرد است، می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب شود.

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا استرس باعث تنگی نفس میشود ؟ آیا استرس باعث لاغری یا چاقی میشود ؟ آیا استرس مانع بارداری میشود ؟ آیا استرس باعث ریزش مو میشود . داشتن استرس ضررها و عوارض زیادی برای بدن انسان دارد که در ادامه با خواندن این مقاله می توانید پی ببرید که چرا استرس می گیریم و راه درمان استرس چگونه است
استرس چیست و راه های کاهش و درمان آن چگونه است؟
برای رفع استرس چه باید کرد

استرس می تواند یک انگیزه باشد که برای بقا حیاتی هم می باشد. مکانیزم مبارزه یا فرار می تواند به ما اطلاع دهد که چگونه باید به خطر پاسخ داد.

با این حال، اگر این مکانیزم به راحتی باعث شود یا زمانی که یک بار فشار زیادی را در خود دارد، می تواند سلامت ذهنی و جسمی فرد را تضعیف کند و مضر باشد.

مدیریت استرس به بدن کمک می کند تا با خطر مواجه شود. علائم استرس می توانند به صورت فیزیکی و روانی باشند.

استرس کوتاه مدت می تواند مفید باشد، اما استرس طولانی مدت با شرایط سلامتی مختلف مرتبط است. ما می توانیم برای یادگیری بعضی از نکات مدیریت خود، برای استرس و اضطراب آماده شویم.

نحوه نگاه به زندگی و چالش های اجتناب ناپذیر آن، تفاوت زیادی در توانایی شما در مقابله با استرس دارد. اگر شما به طور کلی امیدوار و خوش بین هستید، کمتر آسیب پذیر خواهید بود. افراد دارای استرس شدید ، سخت تلاش می کنند تا چالش ها را درک کنند، حس قوی تری از طنز داشته باشند، به هدف بالاتر برسند و تغییر را بخشی از زندگی اجباری بپذیرند.

درمان استرس
استرس چیست

استرس به طور طبیعی دفاع بدن در برابر شکارچیان و خطر است. این امر بدن را با هورمون ها آماده می سازد تا سیستم هایی را برای فرار از خطر یا مقابله با آن مهیا کند. این به معنای مکانیسم مبارزه یا فرار است.

پاسخ هر فرد به استرس متفاوت است، اما عوارض استرس طولانی مدت بیش از حد می تواند منجر به مشکلات برای سلامتی شود.

هنگامی که ما با یک بحران رو به رو هستیم، بخشی از پاسخ ما فیزیکی است. بدن منابع را برای محافظت از ما آماده می کند یا برای ماندن و مبارزه اقدام می کند و یا هرچه سریعتر فرار را بر قرار ترجیح می دهد!
در ادامه بخوانید: راهنمای روانشناسی زبان بدن که مطمئنا در مذاکره با مردان یا زنان به شما کمک می نماید!

بدن انسان مقدار زیادی از مواد شیمیایی کورتیزول، آدرنالین و نورآدرنالین را تولید می کند که موجب افزایش ضربان قلب، آمادگی عضلات شدید، عرق کردن و هوشیاری می شود. همه این عوامل توانایی پاسخ دادن به یک وضعیت خطرناک یا چالش برانگیز را بهبود می بخشد.

عوامل محیطی که این واکنش را باعث می شوند، استرسورها نامیده می شوند. نمونه هایی از جمله سر و صدا، رفتار تهاجمی، سرعت ماشین، لحظات ترسناک در فیلم ها، و یا حتی رسیدن به تاریخ سر رسید قسط بانکی می تواند باشد. هر چه بیشتر بر روی عوامل استرس تاکید کنیم، بیشتر موجب ناراحت کردن ما می گردند.
 

  • ۹۷/۰۲/۲۵
  • آریا آزاد

نظرات (۶)

مطالبتون خیلی جالبه.
موفق باشید.
  • تهران جرثقیل
  • خیلی عالی بود.

  • اجاره جرثقیل
  • خیلی خوبه.

    باتشکر.

    اطلاعات جالب بود.

    ممنونم.

    خیلی خوب بود.

    باتشکر.

    ممنونم از مطالبی که به اشتراک میذارید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی